Allianz - Slovenská poisťovňa
Allianz - Slovenská poisťovňa v súčasnosti spravuje viac ako 7 miliónov poistných zmlúv pre viac ako 1,8 milióna klientov a na našom trhu je najväčšou univerzálnou poisťovňou.
SÚČASNÁ POZÍCIA NA TRHU
Allianz - Slovenská poisťovňa je v rámci slovenského poistného trhu dlhodobým lídrom. Základnými piliermi spoločnosti sú finančná sila, tradícia a profesionalita.
História spoločnosti
Vstup na trh
Allianz - SP pôsobí na slovenskom poistnom trhu už niekoľko desaťročí. V roku 2002 došlo k fúzii bývalej štátnej Slovenskej poisťovne a Allianz poisťovne, pričom vznikla nová spoločnosť. Allianz - Slovenská poisťovňa.
Charakteristika aktuálnej ponuky
Allianz - SP ponúka celú škálu moderných poistných produktov, od životného a úrazového poistenia, cez poistenie privátneho majetku a poistenie motorových vozidiel, až po poistenie priemyslu a podnikateľov.
Vlastnícka štruktúra
Allianz New Europe Holding GmbH 99,61 % Zvyšok 0,39 % - drobní akcionári
Prvá reklama
Spájanie - spojenie značky Allianz a značky Slovenská poisťovňa a vytvorenie najväčšej poisťovne na slovenskom poistnom trhu. Kampaň na prelome rokov 2002/2003.
TOP PRODUKT 2014 S NAJVÄČŠÍM OHLASOM U KLIENTOV
Inovácia poistenia privátneho majetku . Naši klienti tento produkt ocenili hlavne počas záplav v lete 2014, keď Môj domovpoisťovňa vyplatila viac ako 9 miliónov eur a vybavila vyše 9 600 poistných udalostí.
TOP 3 PRODUKTOVÉ NOVINKY/INOVÁCIE, KTORÉ STE UVIEDLI NA TRH AKO PRVÍ*
Poistenie vozidiel je významnou produktovou súčasťou Allianz - SP, ktorá ako prvá poisťovňa na Slovensku pri povinnom zmluvnom poistení začala vyplácať náhradu škody bez ohľadu na vek vozidla.
Allianz Best Doctors - tento produkt v prípade vážnych diagnóz zabezpečí a finančne pokryje prvotriednu zdravotnú starostlivosť v špičkových svetových zdravotníckych zariadeniach.
Allianz - SP od minulého roka v rámci dovolenkovej sezóny ponúka služby lekárskeho konzultanta v Turecku, ktorý je klientom k dispozícii v prípade choroby či úrazu.
KONKURENČNÁ VÝHODA
,,Allianz - SP je najväčšou univerzálnou poisťovňou. Jej produkty patria medzi tie najlepšie, čo každoročne oceňujú nezávislí odborníci aj široká verejnosť. Okrem pozitívnych hospodárskych výsledkov Allianz - SP dosiahla opakované prvenstvá v renomovanej súťaži Zlatá minca, ocenenie SIBAF, ako aj Best Employers. Svojim klientom ponúka rýchle a férové poisťovacie služby." Marta Kausichová, riaditeľka odboru marketingu Allianz
- Slovenská poisťovňa.
TOP 3 TECHNOLOGICKÉ NOVINKY/INOVÁCIE, KTORÉ STE UVIEDLI NA TRH AKO PRVÍ*
Mobilná aplikácia Mobilné služby ASP - Aplikácia umožňuje uzatvoriť vybrané poistenia, nahlásiť poistné udalosti, poskytuje informačné služby a pomoc pri bežných, ale aj menej štandardných situáciách.
Online hlásenie - Pohodlná a jednoduchá aplikácia na nahlásenie poistnej udalosti a sledovanie postupu jej riešenia prostredníctvom počítača, tabletu, smartfónu.
SmartProLik - Aplikáciu SmartProLik Allianz-SP vyvinula na jednoduchšiu prácu s fotodokumentáciou poškodenia pri poistnej udalosti.
*za obdobie posledných 5 rokov
Najdôležitejšie míľniky Allianz
- slovenskej poisťovne
- V individuálnom cestovnom poistení Allianz - SP ako prvá poisťovňa na slovenskom trhu ponúkala krytie z poistenia liečebných nákladov v neobmedzenej výške
- Modernizácia produktového portfólia
2003
- Oficiálne zlúčenie Slovenskej poisťovne a Allianz poisťovne
2004
- Allianz ako prvá spoločnosť na Slovensku získala povolenie na vznik a činnosť dôchodkovej správcovskej spoločnosti. Bola založená dcérska Allianz
- Slovenská dôchodková správcovská spoločnosť, a. s.
2005
- Štart plnoformátového moderného servisu klientom s 58 pobočkami po celom Slovensku Legislatívna zmena umožnila daňové zvýhodnenie životného poistenia
- Ako prvá poisťovňa na slovenskom trhu individuálne zohľadňuje kritériá pri stanovení poistného pri povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel - Modrá kalkulačka
2006
- Allianz SP zaviedla svoju značky kvality pre autoservisy
- Spustenie predaja nového produktu určeného výhradne pre mladých - Active
- Od roku 2006 je možné uzatvoriť cestovné poistenie aj na internetovej stránke spoločnosti
2007
- Uvedenie nového produktu Moje konto Začiatok predaja investičných životných poistení Allianz Index
2008
- Založenie Nadácie Allianz
- Inovované Komplexné poistenie podnikateľov a Komplexné poistenie malých podnikateľov
2009
- Domácnosti a budovy je možné poistiť novým modulárnym produktom Môj domov
2010
- Spustenie predaja detského životného poistenia Farbička
- Novinka v produktovom rade - poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú pri poskytovaní služieb v oblasti IT
2011
- V novom havarijnom poistení vozidiel Moje auto si klienti môžu vybrať od základného až po najkomplexnejšie poistenie vozidla
- Nový program kapitálového životného poistenia Flexi Život
2012
- Do platnosti vstúpili do platnosti nové sadzby poistného, zohľadňujúce tzv. smernicu o rovnosti pohlaví, ktorá zakazuje rozdiely v cenách poistných produktov pre mužov a ženy
- Ako jediná poisťovňa na trhu ponúka poistenie záhrady
2013
- Novinka na slovenskom trhu
- Allianz Best Doctors
- Allianz - SP zavádza pre klientov jednotné číslo bezplatnej infolinky 0800 122 222
- Zjednodušenie a sprehľadnenie svojej produktovej ponuky v havarijnom poistení. Poistenie Moje auto KASKO si zachováva doterajšiu flexibilitu
- Ako prvá poisťovňa na Slovensku pri povinnom zmluvnom poistení začala vyplácať náhradu škody bez ohľadu na vek vozidla
2014
- Allianz - SP pripravila produkt Program Senior
Allianz - Slovenská poisťovňa z pohľadu jej agentúr
reklamná agentúra
Alexander Linczényi managing director ROKO
Za 19 rokov práce je ťažké definovať top projekt vyjadrený v podobe konnkrétnej kampane alebo eventu. Kampaní sme robili naozaj desiatky. Za TOP projekt a výsledok považujem to, že sme dokázali pracovať s jedným klientom a značkou Allianz od jej vstupu na slovenský trh - v čase, keď to bola spoločnosť s pár desiatkami zamestnancov, celých 19 rokov a úspešne sme ju budujeme až dodnes, keď je brand Allianz Slovenská poisťovňa lídrom na poistnom trhu. Performance brandu sa celosvetovo v skupine Allianz sleduje aj jedným dôležitým indexom FPI - Funnel performance index, ktorý je tvorený základnými parametrami, ako sú Brand Awareness, Reputation, Consideration a Purchase. V rámci tohto parametra, sledovaného každoročne, je Allianz - Slovenská poisťovňa jasný líder v rámci celej Allianz Group - ďaleko pred všetkými a druhým Allianz Germany. A to považujem za top výsledok.
AGENTÚRY ZODPOVEDNÉ ZA KOMUNIKÁCIU ZNAČKY
Reklamná agentúra: ROKO
3D agentúra: Tristan
KOMUNIKÁCIA V ČASE
2003
Rebranding Allianz
- Slovenská poisťovňa
- vznikol jeden brand predstavujúci optimálne spojenie medzinárodných skúseností a finančnej sily, so znalosťou domáceho trhu a tradícií
2004
Kampaň Allianz
- Slovenská DSS Uvedenie na trh a štart komunikačných aktivít novej dcérskej spoločnosti dôchodkovej správcovskej spoločnosti
2008
Imidžová kampaň Pomocná ruka, ktorá vizualizuje úlohu poistenia vo forme pomocnej ruky. Tento prvok bol použitý aj v ďalších produktových kampaniach.
2010
Launch nového komunikačného konceptu One, ktorý je charakterizovaný zobrazením reálnych ľudí a ich skúseností.
2014
Zvýšený dôraz na proklientsky prístup a komunikáciu služieb
TOP OSOBNOSTI, ktoré kľúčovo ovplyvnili stratégiu a vývoj značky
Manuel Bauer 1998 - 2004 základné nastavenie a smerovanie spoločnosti po zlúčení Allianz poisťovne a Slovenskej poisťovne
Torsten Leue 2004 - 2010 stabilizácia spoločnosti v čase výkyvov na medzinárodných finančných trhoch
Marek Jankovič 2010 - 2015 stabilizácia trhových podielov a dosiahnutie opätovného rastu pri zachovaní dosahovanej profitability
Todor Todorov predseda predstavenstva a prezident spoločnosti 2005 - 2015 - od 1. 5. 2015 nový predseda predstavenstva a prezident spoločnosti
Marta Kausichová 1998 - 2015 smerovanie značky, marketingovej komunikácie a kontinuálny dohľad nad kľúčovými ukazovateľmi značky, ktorá je dlhodobým lídrom v rámci poisťovacieho sektora
Lucia Muthová 1999 - 2015 dlhodobé budovanie PR spoločnosti
KTO JE KTO v marketingu a komunikácii
Marta Kausichová riaditeľka odboru marketingu
Vladimír Baksa vedúci oddelenia reklamy
Katarína Schneiderová riaditeľka odboru firemnej komunikácie
Artur Šturmankin hovorca spoločnosti