10 rád ako nenaletieť neférovým lovcom nehôd

23.02.2016 10:40

10 rád ako nenaletieť neférovým lovcom nehôd

 

Výrazom "lovci nehôd" sa označujú súkromné spoločnosti, ktoré svoj biznis založili častokrát na tom, že zneužívajú stres vodičov po nehode a ponúknu im asistenčné služby. Nimi im chcú na prvý pohľad situáciu uľahčiť, v skutočnosti ich však dokážu pripraviť praktikami na hrane zákona a za hranou etiky o veľké peniaze.

U našich západných susedov sa pred časom objavili lovci nehôd v autách, pripomínajúcich policajné
Veľa sa o lovcoch nehôd písalo tak rok-dva dozadu a negatívna kampaň spôsobila, že vodiči začali byť ostražitejší. Stačí sa pozrieť na internet a nájdete množstvo článkov a blogov, opisujúcich, ako kvôli lovcom nehôd prišli o svoje auto aj na dva mesiace a následne ho dostali neopravené, alebo opravu preplatili rovnako ako odťah a ďalšiu "pomoc" takýchto firiem. Vyzerá to tak, že sa v poslednom čase opäť aktivizujú, preto vám ponúkame 10 odporúčaní, ako (a prečo) je lepšie sa im vyhnúť.
1. Nehoda znamená stres: Ak k nej už dôjde, naozaj sa môže stať, že v panike jednoducho nebudete vedieť, čo robiť a kam volať. Preto si poznačte číslo asistenčnej služby, poskytovanej vašou poisťovňou do mobilu pod menom "Nehoda". Nebudete tak musieť rozmýšľať, kde máte poistené auto a ako ste si vlastne číslo asistenčnej služby uložili. Kontakt na vašu asistenčnú službu by ste mali mať aj na asistenčnej karte, ktorá by mala byť medzi dokumentmi k PZP.
2. Riaďte sa správou: V aute musíte mať správu o nehode. Musíte ju vyplniť a podpísať, pokiaľ ide o škodovú udalosť a nehodu nevyšetruje polícia. Ak si ju pozriete, zistíte, že to nie je komplikované a nepotrebujete na to "odborníka".
3. Neverte im: Najmä ak budú tvrdiť, že vám ponúkajú rovnaké služby ako poisťovňa. Nie sú štandardnými asistenčnými službami, platenými poisťovňou, ale živnostníkmi alebo s.r.o, platíte pri nich aj za to, čo je pri poisťovni bezplatné. Preto v rozrušení a strese po nehode nepodpisujte nič, čo si poriadne neprečítate a čo vyzerá komplikovane.
4. Nič nezískate: Poisťovňa nerieši ani prednostne a ani rýchlejšie poistné prípady, pri ktorých sa necháte "lovcami nehôd" zastupovať, aj keď vám oni budú tvrdiť opak
5. Nič nie je zdarma: Lovci nehôd môžu svoje služby ponúknuť len za províziu z poistného plnenia, na mieste im neplatíte nič. Vyzerá to lákavo, provízia však niekedy predstavuje aj 30%, o ktoré sa sami pripravíte
Lovci nehôd nie sú populárni, takto ich vidí český server Kverulant.org 

6. Platíte zbytočne: Lovci nehôd vám vyfakturujú ako nadštandard aj služby, na ktoré by ste inak mali mať nárok zdarma, sú totiž súčasťou asistenčných služieb v rámci uzavretého poistenia
7. Pozor na servis: Predlžovanie opráv na niekoľko týždňov až mesiacov je najčastejšou príčinou sťažností na "lovcov nehôd". V ich prípade vôbec netušíte, v akom servise auto napokon skončí. Lovci nehôd môžu navyše nechať na vašom aute spraviť aj opravy, ktoré poisťovňa nepreplatí v plnej výške, alebo vôbec. Rozdiel potom budú vymáhať od vás.
8. Náhradné vozidlo: Ak aj naň máte nárok, môže sa stať, že vám ponúknu nadštandardné vozidlo, napríklad vyššej kubatúry. Poisťovňa vám potom uhradí len časť požičovného, zvyšok budete musieť doplatiť lovcom nehôd.
9. Zvážte odťah: Asistenčné služby sú často súčasťou rozšíreného povinného zmluvného poistenia, takže na odťah do servisu zdarma alebo so zľavou máte nárok v prípade poruchy auta alebo nehody aj bez uzavretého havarijného poistenia. Overte si to v zmluvných podmienkach, prípadne si asistenčné služby k PZP doobjednajte a overte si, čo zahŕňa vaše havarijné poistenie, pokiaľ ho samozrejme máte
10. Vyskúšajte poistenie právnej ochrany: V rámci neho máte nonstop k dispozícii právnika na telefóne a poisťovňa vás bude zastupovať aj v spore s inou poisťovňou alebo lovcami nehôd bez ohľadu na to, či ste ale nie ste vinníkom
Asistenčné služby sú často súčasťou rozšíreného povinného zmluvného poistenia, takže na odťah do servisu zdarma alebo so zľavou máte nárok vprípade poruchy auta alebo nehody aj bez uzavretého havarijného poistenia.
Kontakty na asistenčné služby jednotlivých poisťovní:


Asistenčné služby Allianz Slovenská poisťovňa Tel. kontakt: +421 2 529 33 112 (Non-stop Allianz Assistance)

Asistenčné služby Axa poisťovňa AXA infolinka: +421 2 2929 2929

Asistenčné služby ČSOB poisťovňa Linka asistenčných služieb: +421 2 4445 0050

Asistenčné služby Generali Slovensko poisťovňa pre Slovensko: 0800 121 122 zo zahraničia: + 421 2 58 57 22 66

Asistenčné služby Groupama poisťovňa Telefónne číslo: +421 2 208 54 504

Asistenčné služby Komunálna poisťovňa Tel. linka pre Slovensko: 18 118Tel. linka pre Zahraničie: +421 2 6353 2236

Asistenčné služby KOOPERATIVA poisťovňa NON-STOP telefonická linka - pre SR: 18 118- zo zahraničia: +421 2 6353 2236

Asistenčné služby Union poisťovňa Tel. pre Slovensko: 0850 111 211Tel. pre zahraničie: +421 (2) 2081 1811

Asistenčné služby UNIQA poisťovňa Tel. číslo: +421/2/ 582 52 188 (nonstop UNIQA ASSISTANCE)

Asistenčné služby Wüstenrot poisťovňa Tel. kontakt: 02/33 06 88 05